SEARCH
REGION: DENMARK
EN
DA
PANASONIC: Alle aktiver under kontrol med CHG-MERIDIAN

Maksimal transparens i administrationen af IT-enheder

En multinational løsning, der gør slutbrugernes brug af computere til en succes

Vores kunde PANASONIC

PANASONIC er en anerkendt innovatør og en af verdens største aktører inden for udvikling af elektronikteknologier og -løsninger, hvad enten det er forbrugerelektronik, husholdningsapparater, bilindustrien eller B2B i en bredere forstand. I Europa er Panasonic Information Systems Company Europe (PISCEU) ansvarlig for at etablere og vedligeholde koncernens omfattende IT-netværk. Med over 160 medarbejdere i hovedkvarteret i Hamborg og på andre centrale lokationer i Tyskland, Polen, England og Italien kan IT-serviceudbyderen tilbyde omfattende support   til slutbrugere på tværs af alle PANASONIC's forretningsdivisioner. 

Udfordringer

KOMPLEKSE KRAV

Behov for tilpassede IT-processer og -teknologier

FLEKSIBILITET PÅ TVÆRS AF GRÆNSER

Forudsætningen: International skalerbarhed og fleksibel udformning af kontrakten 

BEHOVET FOR KLARHED

Krav om transparens for eksisterende enheder og deres kontraktvilkår

Fuld kontrol gennem systematisk asset management

PISCEU hjælper de ansatte i PANASONIC's europæiske virksomheder med at nå deres forretningsmål ved hjælp af skræddersyede IT-processer og -teknologier. Forudsætningen: Et IT-brugskoncept, der er internationalt skalerbart og giver et transparent overblik over alle leasede enheder og deres kontraktvilkår – når som helst og hvor som helst. 

Vores tilpassede technology2use-succesformel

AKTIVER

Komplet administration af arbejdspladsteknologi i Tyskland og i flere europæiske lande – omfatter mere end 8.100 aktiver. Disse omfatter notebooks (omkring 40 %), skærme (20 %) og smartphones (knap 30 %) samt servere og store printere. 

FINANSIERING

"Brug i stedet for ejerskab" er mottoet for vores finansieringskoncept. Tilgangen hedder pris-per-enhed for hele IT-infrastrukturen og sikrer både sikkerhed i planlægningen og fuld kontrol over omkostningerne.

TJENESTER

Livscyklustjenester til slutbrugernes elektroniske udstyr, asset management med tesma® og sikker datasletning med eraSURE 

Livscyklustjenester

I brugsperioden supporterer vi Panasonic gennem prækonfiguration af mobile enheder, levering af enhederne til lokationer i hele Europa, support og vedligeholdelse, regelmæssige gennemgangsmøder og eventuelle nødvendige justeringer, hurtig udskiftning i tilfælde af en defekt, og når brugsperioden udløber, indsamler vi enhederne til sikker datasletning. 

TESMA

For at få det nødvendige overblik over IT-udstyret valgte PISCEU vores tesma®- platform til deres asset management. Vores platform til teknologi- og serviceadministration integrerer kommercielle og tekniske data og giver omfattende indsigter gennem hele teknologiens livscyklus: fra rådgivning og udrulning til returnering af enheder og certificeret datasletning.  Platformen giver ledere fra forskellige afdelinger værdifuld information om IT-landskabet og de individuelle aktiver. For eksempel kan tesma® ved investeringsplanlægning levere detaljer om enhedskonfigurationer, lokationer og budgetudvikling. Under driften leverer applikationen kontrolrapporter til forenklet budget-, forbrugs- og kapacitetsplanlægning. Ved afslutningen af brugsperioden modtager PISCEU information om aktivernes status, brugsperiode samt planlagt og gennemført bortskaffelse. Den komplette proces for sletning af data på IT-udstyret kan også ses via tesma. 

tesma en

Konklusion

Transparent og internationalt skalerbar asset management er et centralt aspekt af vores succesfulde og langvarige samarbejde. PISCEU værdsætter vores stærke partnerskab. For eksempel har teams fra begge virksomheder i fællesskab udviklet en procesmanual, som danner grundlag for vores samarbejde. PISCEU værdsætter også fleksibiliteten i kontrakterne, der tager højde for den aktuelle udvikling, hvad enten det gælder IT-udstyr eller det finansielle marked. 

"CHG-MERIDIAN tilbyder os ægte allroundsupport gennem hele IT-livscyklussen – fra rådgivning og indkøb til end-of-lease og datasletning. Det har gjort det muligt for os at øge vores produktivitet og rentabilitet mærkbart. Vi ser vores samarbejde som et godt og tæt partnerskab."
Ulf Kütemeyer, Senior Manager Contracting & Procurement at PISCEU
Let's talk about the numbers

præcise og uddybende data

64 %

af organisationer angiver, at det er en stor udfordring at få adgang til nøjagtige og fuldstændige data vedrørende hardware, udrulning af software og softwarerettigheder.

fordele ved tekniske investeringer

60 %

af ledere finder det udfordrende at sætte tal på fordelene ved hver enkelt af deres teknologiinvesteringer.

IT-asset management

84 %

af alle organisationer mangler et virkelig effektivt tiltag til IT-asset management.

Succesværktøjer

tesma – alle data i ét system

Mere om tesma 

carbonZERO®

Mere bæredygtige IT-indkøb
Læs mere 

eraSURE®

AUTOMATISERET SLETNING MED EN HØJ GRAD AF PROCESSIKKERHED

Datasikkerhed gennem certificerede sletningsprocedurer
Læs mere 

Se flere kundesucceshistorier

Se, hvordan CHG-MERIDIAN’s løsninger skaber værdi for kunderne.
Se mere 

Kontakt os

Vi er altid klar til at lytte til dine ønsker: Vi ser frem til dit opkald eller din e-mail.
Kontakt os