SEARCH
REGION: DENMARK
EN
DA
Marienhospital optimerer processer ved hjælp af et integreret brugskoncept for teknologi

Konsolidering af indkøb og vedligeholdelse af ultralydsudstyr sænker omkostningerne, øger effektiviteten og sparer på budgettet, samtidig med at man undgår forstyrrelser i hospitalsdriften

Vores kunde MARIENHOSPITAL

Med 19 specialklinikker, 20 tværfaglige centre og mere end 750 senge er Marienhospital Stuttgart et af de største hospitaler i delstaten Baden-Württembergs hovedby. Omkring 2.000 medarbejdere behandler hvert år omkring 30.000 indlagte og 85.000 ambulante patienter. Det katolske hospital, som yder vigtig pleje og også er et akademisk undervisningshospital ved Universität Tübingen, kombinerer mere end 130 års tradition med højteknologisk medicin. Det store udvalg af udstyr omfatter et stort antal ultralydssystemer fra forskellige producenter.

Udfordringer

Store administrative krav på grund af enheder fra mange forskellige producenter
Udfordring at holde styr på omkostningsstrukturer
Høje udgifter til uddannelse af personale pga. forskellige typer udstyr

Ønsker en løsning, der er producent-uafhængig

Da det var tid til at købe 25 nye ultralydsmaskiner, overvejede Marienhospital for overskuelighedens skyld at købe dem alle fra én producent. Single sourcing var imidlertid upraktisk, da ingen enkelt leverandør ideelt set kunne dække alle medicinske krav. Her kom CHG-MERIDIAN's kompetencer ind i billedet. Som en leverandørneutral teknologipartner kunne CHG-MERIDIAN samle store investeringer med flere leverandører i én, samlet kontrakt.

Vores tilpassede technology2use-succesformel til MARIENHOSPITAL

AKTIVER

Med 25 nye ultralydssystemer til en værdi på over en million euro moderniserede Marienhospital sin udstyrsflåde og sikrede samtidig deres relevans i lang tid fremover. Kontrakten omfatter udskiftning til den nyeste teknologi efter kun fire et halvt år, hvilket sikrer både lav nedetid og lave omkostninger til vedligeholdelse og slitage på lang sigt.

FINANSIERING

Klassisk leasing: "Brug i stedet for ejerskab" er mottoet for vores finansieringskoncept. Med regelmæssige ydelser, der inkluderer service og vedligeholdelse, kan leasingen forenkle budgetplanlægningen gennem hele løbetiden og beskytte likviditeten.

TJENESTER

Leasingen omfatter også en vedligeholdelsesaftale, hvilket gør CHG-MERIDIAN "single point of contact" for services i hele brugsperioden. Fordelen for Marienhospital er, at medarbejderne ved præcis, hvem de skal kontakte, hvilket reducerer risikoen for nedetid på udstyr, der kan påvirke patientbehandlingen negativt. Den personlige serviceoplevelse er baggrunden for, at Marienhospital vælger at arbejde med CHG-MERIDIAN.

Konklusion

Med CHG-MERIDIAN's technology2use-løsning har Marienhospital opnået et mere ensartet udstyrsniveau, der er skræddersyet efter de medicinske krav. Det har resulteret i betydelige besparelser på indkøb og vedligeholdelse. Derudover har en samlet kontrakt med transparente, forudsigelige ydelser minimeret det administrative arbejde og driftsomkostningerne. De nye systemer forbedrer ikke alene diagnostikken, men reducerer også nedetiden. Det betyder, at behandlingstilbud kan leveres hurtigere, og at flere patienter kan behandles, hvilket forbedrer patientforløbet for hospitalet. Garanti og fuld vedligeholdelse er inkluderet, så budgettet bliver ikke længere belastet af uplanlagte erstatningskøb. Man opnåede yderligere effektivitetsforbedringer ved at opgradere enheder til en informationsbase. Ved hjælp af et trackingsystem kan personalet hurtigt og nemt se på en tablet, hvor de mobile enheder er. En brugsanalyse sikrer desuden pålidelige data til behovsorienteret enhedsplanlægning

"Den moderne, harmoniserede enhedsinfrastruktur gør processerne og hele hospitalet endnu mere effektivt og sikrer transparente omkostninger. CHG-MERIDIAN's finansieringsløsning dækker hardware, service og nedetid i en samlet kontrakt, hvilket giver os mulighed for at planlægge sikkert og udnytte vores budget bedst muligt."
Commercial Director, Marienhospital Stuttgart
Det løste problem i tal

gennemsnitsorganisationens investering i teknologi

~ 5 %

er den gennemsnitlige organisations teknologiinvestering som procentdel af omsætningen for en organisation i sundhedssektoren i 2022 - Deloitte (2023)

Reducér driftsomkostningerne

$ 93 milliarder

bruges årligt på livscyklusomkostninger for sundhedsudstyr til hospitaler – Helix Strategy (2022)

Stigende varepriser

~ 10 %

er ifølge CFO'er inden for sundhedspleje stigningen i deres organisations udgifter til varer – Deloitte (2022)

Succesværktøjer

tesma – alle data i ét system

Mere om produktet 

carbonZERO®

Mere bæredygtige IT-indkøb

Læs mere 

eraSURE®

AUTOMATISERET SLETNING MED EN HØJ GRAD AF PROCESSIKKERHED

Maksimal sikkerhed med certificeret datasletning

Læs mere 

Se flere kundesucceshistorier

Se, hvordan CHG-MERIDIAN’s løsninger skaber værdi for kunderne.

Se mere 

Kontakt os

Vil du have personlig rådgivning kvit og frit? Kontakt os, og find ud af, hvordan du kan få størst mulig fordel af vores ekspertise.

Kontakt os

Vi er altid klar til at lytte til dine ønsker: Vi ser frem til dit opkald eller din e-mail.
Kontakt os